Dag 9: Wij zijn in België!

18 oktober 2023 - Lembeke, België

Lieve iedereen!

Wat leuk dat jullie zo met ons meeleven! Wij voelen ons echt gedragen door jullie steun, gedachten en gebed.

Vandaag de hele dag met mijn zonnebril op gelopen; ondanks de wind was het warm zeker voor de tijd van het jaar. De route leidde ons door polders, akkers en weilanden. Bij Mollekot gingen we de grens over naar België.

Na bijna 1,5 week wandelen begin ik in een ritme te komen en merk ik dat ik los kom van de dagelijkse beslommeringen. Sebas & ik nemen tijd om te praten, we bidden de rozenkrans (dus 4x een rozenhoedje) en er wordt ook veel gelachen. We genieten van de natuur en we laten de stilte toe.
Wel is het zo dat er het een en ander geregeld moet worden tijdens de tocht:: onderkomen, route, boodschappen etc.

Ik regel tijdens onze pelgrimstocht de slaapplekken. En vandaag was ik druk met het regelen van een onderkomen in Gent waar we morgen aankomen. Genoeg  adressen van Vrienden op de Fiets die ik had aangeschreven maar er was of geen beschikbaarheid of ik kreeg geen reactie. Gelukkig is het inmiddels gelukt en kunnen we bij iemand overnachten in Gent die niet ver van de route zit.

Ja in veel gevallen komt het allemaal goed en is het het beste om gewoon te accepteren als dingen anders gaan dan gepland. We kwamen vandaag in ons onderkomen ca. 17.00 uur. Sebas is toen snel naar de supermarkt gegaan voor ontbijt en lunch voor morgen. Daarna zouden we een hapje gaan eten. Bleek toen dat bijna alle restaurants dicht waren. Wij naar een tapas restaurant die 2 km verder zat en bleek dat het goed restaurant was met bijbehorende prijskaartjes. Kijk dat is niet erg voor een keer en dat moet je niet elke dag hebben natuurlijk. We hebben er in ieder geval van genoten!

Tot de volgende!

1. Jessica:
    18 oktober 2023
    Het was gisteren zeker mooi zonnig weer.
    Mooie omgeving waar jullie nu zijn.
    Het is fijn om even tot jullie zelf te komen tijdens de wandeltocht en te bidden van de rozenkrans.(nu in deze tijd zeer nodig).
    Gelukkig ondanks dat veel geregel is kunnen jullie aan slaap plekken komen.
    Prachtige foto's weer.
    Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe.
    Geniet van jullie wandeltocht. Ik denk en bid voor jullie.
  2. Marina Rutten:
    18 oktober 2023
    Bedankt weer voor jullie mooie verhaal en foto's. Fijn dat alles goed gaat.
    Ik wens jullie een mooie tocht weer toe vandaag en geniet van alle mooie dingen.
  3. Jeroen:
    18 oktober 2023
    Dank weer voor jullie leuke verslag van jullie pelgrimstocht. Inderdaad alles komt goed.
    God's zegen over jullie reis en een goede tocht gewenst weer voor vandaag.
  4. Karen Kortenbach:
    18 oktober 2023
    Ah in het vlakke Vlaanderen aangekomen! Wat een prachtige foto’s en ja dat hoort er vast ook bij.. vertrouwen hebben dat het meestal wel goed komt!
  5. Elizabeth:
    Congratulations on breaking free from your daily worries! A gift you have received. What a synchronicity as I have a conversation with J what if I would take the walk. I'm delighted you have conversation, pray rosary, and having personal silence to reflect...esp laughter, awesome. 😄 As I read, the theme "Flow" comes up. Go with flow is part of something don't happen, something don't go the way it is planned, and it is all right, in it, trusting God fully in the plan. It is also about collaboration with God and with each other. Sharing what the journey has taken me in these many years, myself, in contemplation and also our own trekking in the Nature in the past years with Jeroen. Yeah again to your new discovery in the next continent you are embarking. 👣📿👼🕊️🌱🙏
  6. Simone Verhoef Rutten:
    18 oktober 2023
    Hallo Sebastiaan en Kim, ja, het was prachtig weer gisteren, heerlijk wandelweer. Wat fijn dat jullie weer een plek hebben kunnen vinden in Gent waar jullie kunnen overnachten. Ik wil jullie weer een hele mooie tocht toewensen vandaag naar Gent! Geniet van alles wat op jullie pad komt! Liefs Simone
  7. Conny Kappelhof:
    Jullie zijn goed op weg. Bijzonder weer om jullie reisverslag te lezen. Spannend om niet te weten waar een slaapplek is...
    Doet mij denken aan Jezus en Maria... 😉

Heb de indruk dat jullie het redelijk treffen met het weer. Ik hoop dat het zo blijft.

Fijn dat jullie samen de rozenkrans bidden, dit is ook een verbintenis.
    Kim en Sebastiaan, succes met de volgende etappe. We denken aan jullie 😀.
  8. Paul en Esther van Oijen:
    18 oktober 2023
    Jullie zijn al aardig op weg. Helaas wordt het weer de komende dagen een stuk minder! Niettemin jullie laten je niet uit het veld slaan zo is ons duidelijk. Heel veel succes verder. In gedachten lopen wij mee!