Dag 24: En dan loopt het toch anders dan je denkt.

1 november 2023 - Pierrefitte-sur-Seine, Frankrijk

Hopelijk stel ik niemand teleur maar vandaag ga ik niet dichten.

Parijs komt nu echt dichtbij maar we zijn ook al ruim 3 weken bezig en soms ook niet helemaal scherp. De route die we voor de boeg hadden toen we vanochtend vertrokken liep van Coye du Forêt naar Pierrefit- sur Seine. Een afstand van ongeveer 27,5 km. Best nog een stukje maar alweer korter dan gisteren.

We werden door ons gastvrouw verwend met een heerlijk ontbijt en zijn daarna vertrokken.  Na één km bereikte we de route weer en gingen we op weg. We volgde een lang bospad maar op den duur kwam ik erachter dat we een afslag gemist hadden, dus konden we weer 650 meter teruglopen, bij elkaar looph je dan dus zo 1,3 km extra.

Nog steeds op pad

Vervolgens kwamen we smalle ongelijkmatige bospaden tegen welke ons over redelijke heuvels voerde. Op zich allemaal heel mooi maar je gaat wel minder snel. Kim had uitgezocht dat het gemeentehuis van Pierrefit sur Seine om 17:15 zou sluiten en dat deze op donderdag dicht zou zijn. We hebben een stapje doorgezet maar op den duur besefte we dat dit niet meer haalbaar was. Dus besloten we het te proberen in een plaatsje eerder op de route, Écouen geheten. Om naar het gemeentehuis te gaan verlieten we de route. Helaas bleek, in tegenstelling van wat internet aangaf, het gemeentehuis gesloten.  Ik opperde toen om weer terug te lopen naar het punt waar we de route hadden verlaten een paar 100 m, we hebben  vanaf daar de route weer gevolgd en kwamen na minuut of 15 weer terug bij het gemeentehuis waarlangs de route ons leidde. We hadden allebei de straat gemist die ons direct verder had kunnen brengen. Niet lang daarna konden we de route niet meer verder volgen doordat deze over een privé terein liep

Door al onze dwaalwegen liepen we toch al wat vertraging op en liepen we pas toen het donker werd door de voorsteden van Parijs. Dit is iets wat je liever niet wilt maar we zijn uiteindelijk  goed en wel aangekomen op onze bestemming.

Zonnebloemen

We komen onderweg veel kruizen en Mariabeelden tegen

We zien weer wegwijzers naar Santiago

Ondanks alles hebben we de moed erin gehouden en hebben elkaar kunnen steunen.  Het was verder wel een mooie afwisselende route en het is ook goed om zo af en toe op de proef gesteld te worden.  Bovendien zijn we nog maar 15 km van ons einddoel ,Square de la tour saint Jacques in Parijs,  verwijderd.

Morgen zullen we Parijs binnenlopen waarmee onze pelgrimstocht voor nu aan het einde komt.  We blijven nog even in Parijs en zullen zaterdagavond in Nederland terugkeren.

1. Paul en Esther van Oijen:
    1 november 2023
    Gefeliciteerd. De eindstreep is nu binnen handbereik en het is vandaag niet van een leien dankje gegaan, maar met steun van elkaar zit ook deze wandeldag er weer op. Heel veel succes morgen!
  2. Anja van Kemenade:
    1 november 2023
    Sebastiaan en Kim, fijn dat jullie ook deze tocht weer hebben volbracht ook al ging het niet over een rozenpad…. en jammer dat jullie deze keer geen sticker konden bemachtigen.
    Goed dat jullie elkaar weer ondersteunden tijdens deze tocht.
    Fijn dat er nog geen storm problemen zijn.
    Hoop op een goede nachtrust zodat er morgen fris kan worden begonnen aan het laatste stuk. Zal vreemd zijn….weer drukte in een stad. Sterkte !! Goede tocht en een geweldige prestatie hebben jullie geleverd !
    Kanjers !
  3. Pastor Charles Duynstee:
    Lieve Kim en Sebastiaan,
    Chapeau!
    Morgen de ‘De Blijde Inkomst’ in Parijs!
    De laatste loodjes……
    Hopelijk mag het morgen een regen vrije dag zijn!
  4. Simone Verhoef Rutten:
    2 november 2023
    Lieve Kim en Sebastiaan, wat lastig zo om de juiste route te vinden! Gelukkig zijn jullie toch op de bestemming gekomen! Vandaag het laatste stukje naar Parijs! Voorzichtig met de storm die op komst is! Alvast hele mooie dagen in Parijs toegewenst! Heel veel succes met de laatste kilometers! Liefs Simone 😘🌸
  5. Elizabeth:
    2 november 2023
    Hurray! Hip hip hurray! 🥁🎉🎊🎆🎇 You both made it! In the last lap soon to Paris, you finally see Eiffel towel! I'll not write too long. For I've written a lot over the past days. Hopefully you don't find it too long. I see metaphor to your walk today. Enjoy your time in Paris and a safe trip back to NL on Sat. Woo Hoo!💃💃💃
  6. Marina Rutten:
    Hallo Sebastiaan en Kim,
    Jammer dat het gisteren niet liep zoals jullie gewild hadden. Soms zijn er van die dagen dat dan ook meteen alles tegenzit.
    Ik weet zeker dat vandaag alles meezit en jullie veilig in Parijs aankomen.
    Geniet van de mooie overwinning dis jullie vandaag gaan maken. Knap gedaan.
    Ik wens jullie een mooie tocht toe ondanks de regen en de wind.
    Veel liefs Marina en ik denk aan jullie ook weer vandaag natuurlijk.
  7. Jeroen:
    2 november 2023
    Hoi Sebastiaan en Kim, mooi dat jullie de moed erin houden en elkaar steunen bij tegenslagen. Bijna bij jullie einddoel! Een goede tocht gewenst voor vandaag. God's Zegen!
  8. Jessica:
    2 november 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim.
    Bijna in Parijs.
    Ondanks de omwegen die jullie moesten maken en wat tegenslag.
    Ik vind het echt knap van van jullie veel respect.
    Ik wens jullie veel sterkte voor vandaag.
    Het weer werkt vandaag helaas niet mee.
    Er komt storm ik hoop dat jullie niet te veel hinder van hebben.
    Ik wens veel kracht en sterkte toe ik denk aan jullie.
  9. Christiaan:
    2 november 2023
    Hoi Sebastiaan en Kim, heel veel succes met de laatste etappe naar Parijs van deze pelgrimstocht. Geniet van jullie tijd in Parijs. Gods zegen.
  10. Karen Kortenbach:
    2 november 2023
    Nu nog een klein stukje in de storm! Hopelijk valt het mee en gelukkig is de laatste route begrijp ik, meer zo ver meer! Nog even genieten, hoe gek ook klinkt maar zal nog wel even afkicken worden.. behalve heel langzaam lichaam en geest weer langzaam in de gewone stand krijgen. Ik ga zo de storm
    In en hoop dat ieder goed thuiskomt vandaag!
  11. Patrick Rutten:
    2 november 2023
    Ha Sebastiaan en Kim, de laatste loodjes, en dan Parijs. Een mooie laatste etappe morgen gewenst. En een goed verblijf daar. Tot snel!
  12. Michiel:
    Zet 'm op!!!
  13. Koos:
    2 november 2023
    Zet hem op Kim en Sebas!! Jullie zijn er bijna (voor deze etappe dan). Goede laatste kilometers en dagen.
  14. Annette:
    2 november 2023
    Geweldig en dat verdwalen hoort er bij helaas. Zelfs al heb je GPS. Altijd weer een verrassing. Maar buitengewoon geweldig dat jullie er al bijna zijn. Dikke knuffel van een mede pelgrim.