Dag 23: Parijs komt dichterbij…

31 oktober 2023 - Coye-la-Forêt, Frankrijk

Lieve iedereen,

Vandaag zullen we dichtend schrijven,

Zodat jullie geboeid blijven.

Jullie hebben altijd mooie meelevende reacties gegeven,

Mede daardoor zijn we gemotiveerd gebleven.

Wij naderen langzaam maar zeker Parijs,

En er komt al snel een einde aan onze pelgrimsreis.

Parijs komt dichterbij

In Coye-la-Forêt zijn we rond 16.50 aangekomen,

En we hebben niet de kortste route genomen.

Aankomst Coye-la-Forêt

Uit Béthisy-Saint-Martin om 7.30 weggegaan,

Want we hadden nog veel kilometers staan.

Vertrek uit Bëthisy-Saint-Martin Béthisy-Saint-Martin

Vandaag hebben we namelijk zo’n 35 km gelopen,

En gelukkig zijn we niet door de regen verzopen.

Want gisteren waren we door en door nat,

En vandaag viel er geen druppel op ons pad.

In de open velden moesten we wel door flinke tegenwind heen,

En het bidden van de rozenkrans hield ons op de been.

We kwamen door velden, bossen en het was heuvelachtig,

De natuur in Frankrijk is echt prachtig.

Droog weer

Wel hoorden we een paar keer het geraas van een trein,

Dat is een geluid dat we na 3,5 week lopen niet meer gewend zijn.

De hoogteverschillen geven aan de loop wat variatie,

En het landschap en het uitzicht zijn een mooie traktatie.

Voor we Chamant bereikten weer een heuvel op,

En dankzij al dat wandelen waren we zo op de top.

In Chamant zagen we ook een boulangerie,

En we hebben gegeten voor drie.

Meringue au citron Tartelette aux fraises
Een vrouw wenkte ons met haar mee te gaan,

En ze wees toen een ruimte met stopcontacten, waterpunten en toiletten aan.

Na de lunch vergat ik mijn stokken, super gênant,

En ik hoefde maar 50m terug dus ik had ze snel weer bij de hand.

We gingen verder over goed begaanbare wegen,

En kwamen rond  14.00 het 22 km punt in Senlis tegen,

Dd zon kwam plotseling uit, wat een geluk,

En in Senlis een stempel, onze dag kan niet meer stuk.

Een slaapplaats in Parijs hebben we ondertussen gevonden,

Het is mooi dat we in een RK instelling terecht konden.

In Coye-la-Forêt moesten we nog even verder lopen,

Om de stempel te halen en lunch voor morgen te kopen.

Bij de mairie waren we net op tijd,

Dus ons boekje is weer met een stempel uitgebreid.

Dit was het dan voor deze keer,

Morgen horen jullie meer.

Yummy!

1. Paul en Esther van Oijen:
    31 oktober 2023
    Fijn dat jullie nog steeds goed op koers liggen en een slaapplek in Parijs inmiddels is geregeld. Van die last zijn jullie af! Aan een groot avontuur komt langzamerhand een einde. Geniet nog even van de laatste dagen. Hopelijk krijgen jullie geen last van de storm die voor donderdag is voorspeld. Veel succes weer morgen. In gedachten lopen wij mee!
  2. Karen Kortenbach:
    31 oktober 2023
    Zou het nu toch kunnen zijn dat een goedheiligman en bischop in Spanje al aan het oefenen is? Omdat zijn grote jaarlijkse reis met de stoomboot aanstaande is?

Wat fijn dat de wolken jullie even hebben gespaard en jullie deze lange route weer hebben gehaald. Leuk deze rijm maar denk nou niet dat jullie verslagen mij een dag hebben verveeld!

Ach en ja een goede tip die storm even in de gaten houden. Jullie mooie verhaal is een troost voor mij in een periode waarin we elke dag geconfronteerd worden met wat er
    gebeurd als de mens zijn allermooiste kracht( heb de ander lief) helemaal kwijt is!
  3. Marina Rutten:
    1 november 2023
    Wat leuk geschreven op rijm. Wat een avontuur weer en leuke foto's.
    Nog even volhouden en dan zijn jullie in Parijs.
    Succes weer toegewenst voor vandaag en hopelijk zit alles een beetje mee vandaag.
    Ik denk aan jullie.
  4. Elizabeth:
    1 november 2023
    I love your poetic writing! I myself love poems, studied poems/literature, taught poems to children in school and write poems too. ❤️ All the blogs for me automatically translated to English.

I can feel your spirit within you, full of strength even though you are physically tired. Our spirit is willing but our flesh is weak. The inner strength carries us through all challenges, obstacles, barriers...because God is in us, seeing us through it. Congratulations! With the support of encouragement, we feel motivated even at times, it seems hard. I relate very much. Without a loving support whether you call it community, family, friends, genuinely, lovingly there, it is tough. I went through it. This pilgrim walk has brought you lots of gifts, transformation, evolvement, discovery, insights...because you make the commitment to embark on this spiritual walk. I salute you, truly. Not many are willing, few would. I am sharing in all spiritual journeys, be it, this pilgrim, retreats, contemplation...in solitude...to have time for self and God. The courage to truly look within. I am happy for you and Sebas for taking this beginning journey of deepening your relationship with self, with each other and God. Continue ... even after, this is only the beginning. It does not end in this pilgrim but will be integrated into your daily life. 🙏🙏🙏❤️❤️❤️📿📿📿🕊️🕊️🕊️👼👼👼🌱🌱🌱🌹🌹🌹
  5. Patrick Rutten:
    1 november 2023
    Mooie poëzie, leuk verhaal hoor. Fijn dat jullie een goede tocht hebben. Weer een mooie dag toegewenst. Groeten Patrick
  6. Pastor Charles Duynstee:
    1 november 2023
    Dank voor de dichterlijke woorden!
    Hebben jullie al kennis gemaakt met de pest
    heilige St. Roch(Rochus)? Hij heeft gepelgrimeerd naar Rome en Santiago. Kenmerken: stok, schelp, hond en pestwond.
    Heel veel zegen toegewenst voor de laatste loodjes!
  7. Anja van Kemenade:
    1 november 2023
    Dank voor dit leuke en mooie reisverslag op rijm. Vast aan het oefenen voor komende tijd? Ook prachtige foto’s en eh…😋mmm lekker dat gebak en het eten, heerlijk.
    Nu nog de laatste loodjes naar Parijs, blijf doorgaan zoals al die tijd is gedaan en jullie halen het beslist. Fijn dat er gelukkig een overnachting is geregeld in Parijs. Loopt een stuk rustiger zonder stress.
    Succes vandaag en veel mooie uitzichten onderweg. Doch hou het weer in de gaten ivm de aankomende storm…. wees voorzichtig aub en let goed op elkaar !
  8. Jeroen:
    Beste Sebastiaan en Kim,
    Mooi in gedichtvorm hoor! De laatste loodjes breken aan. Veel succes en kracht en geniet onderweg. Hopelijk werkt het weer mee.
  9. Jessica:
    1 november 2023
    Leuk zo in rijm geschreven jullie verhaal.
    Bijna in Parijs, ik vind het echt knap van jullie.
    Heel veel sterkte met alles.