Dag 25: Nous sommes à Paris!

3 november 2023 - Parijs, Frankrijk

Lieve iedereen,

Wat worden we door jullie bemoedigd! Want het was wel een etappe gisteren. En om 12.45 kwamen we vandaag Parijs binnen! Een beetje onwerkelijk.

Parijs gehaald!We zijn in Parijs!
De storm heeft ons gespaard: er stond een stevige wind en er was goed doorheen te lopen. Om 10.00 vertrokken we vanuit ons onderkomen in Pierrefitte-sur-Seine en ik merkte dat ik niet enorm fit was.

Pierrefitte-sur-SeineStorm Ciarán valt mee

Misschien omdat ik tot 3.00 door wakker gehouden werd door keiharde muziek van de buren. En ik voel dat het ook bij me binnenkwam om door de banlieues te lopen. Net zoals ik het vandaag heftig vond om kleine 1-persoons tentjes te zien waar mensen in wonen…

Na het bereiken van Parijs moesten we nog zo’n 5 km lopen naar de Tour Saint-Jacques, de gotische kerktoren in het centrum. Dat is voor ons het officiële eindpunt voor nu. Hier hopen we te beginnen als we onze pelgrimstocht weer oppakken.

Tour Saint-Jacques
Omdat we het lopen nog niet beu waren (haha) zijn we naar ons onderkomen gelopen, nog een extra 5 km om het 15e arrondissement te bereiken.

Morgen een ‘vrije dag’ om Parijs in te gaan! En morgenavond verblijven we in het gastenhuis van de Basilique du Sacré-Coeur. We zullen dan meedoen aan de nachtelijke aanbidding van het Allerheiligste.

Nog een paar foto’s van Parijs

Kathedraal Notre-DameSeineDaar is die dan…Eten bij Le Volant Basque

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patrick Rutten:
    3 november 2023
    Proficiat met het halen van deze mijlpaal. Veel bewondering hiervoor. Geniet van Parijs.

Groet Patrick
  2. Marina Rutten:
    3 november 2023
    Gefeliciteerd met deze overwinning.
    Respect hoor voor jullie.
    Ik wens jullie fijne dagen toe in Parijs en lekker genieten even.
    Veel liefs Marina
  3. Pastor Charles Duynstee:
    Lieve Kim en Sebastiaan,
    Proficiat!!
    Op jullie laatste dag nog zo’n 25 km gelopen!
    Wind mee?
    Jullie gaan het lopen nog missen de komende dagen.
    Geniet van Parijs.
    Ik ben dankbaar dat ik jullie ervaringen van de tocht naar Santiago heb mogen mee beleven!
    Jullie geven mij inspiratie om nog een keer naar Santiago te fietsen.🙏
    Veel dank!!
  4. Jeroen:
    3 november 2023
    Van harte gefeliciteerd met het voltooien van het eerste deel van jullie pelgrimstocht naar Santiago! Bedankt ook dat jullie ons op sleeptouw hebben genomen en ons laten meewandelen door jullie mooie verslagen.
    Geniet van jullie tijd in Parijs en neem wat rust. Fijne dag!
  5. Karen Kortenbach:
    3 november 2023
    Opgelucht dat jullie niet heel
    Veel last hebben gehad van de ‘ orkaan in Frankrijk’ zoals hier te lezen was.. echt laatste loodjes lees ik wel met een slechte nacht achter de rug. Gaan jullie ‘ uitlopen’ vandaag of mag de metro een alternatief zijn? Ben benieuwd😀! Top top top gedaan.. mooi dag gewenst en na zo’n prestatie mag je even jezelf verwennen !
  6. Paul Hendriks:
    3 november 2023
    Jullie hebben Parijs gehaald. Het bidden van de rozenkrans heeft jullie daarbij geholpen.
    Voor jullie geen duizenden mensen langs de kant om jullie in te halen zoals in de Ronde van Frankrijk.
    Ondanks dat jullie prestatie net zo groot is.
    Jullie hebben de wegen in Nederland, België en Frankrijk bedwongen.
    Jullie hebben de weerelementen getrotseerd.
    Jullie hebben de eerste 4 dagen met te zware rugzakken gelopen.
    Jullie hebben een val van Sebas overleefd.
    Jullie hebben 27 dagen gelopen en de renners slechts 21.
    De prestatie is dus net zo groot als de wielrenners in de Ronde van Frankrijk.
    Het grote verschil is dat de renners veel geld ermee verdienen en jullie stempels.
    Stempels die voor jullie evenveel waarde hebben.
    Het eerste gedeelte van jullie bedevaart zit erop.
    Capeau ik ben trots op jullie!
  7. Paul en Esther van Oijen:
    3 november 2023
    VAN HARTE GEFELICITEERD KIM EN SEBASTIAAN!!
    Wat een prestatie. Wij zijn enorm trots op jullie. Geniet lekker in het mooie Parijs en zodra jullie goed zijn uitgerust, maken we snel een afspraak voor de beloofde mosselmaaltijd. Fijne terugreis.
  8. Christiaan:
    3 november 2023
    Gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie. Een hele fijne tijd in Parijs. Geniet van de tijd in Parijs,hopelijk hebben jullie redelijk weer.
  9. Anja van Kemenade:
    3 november 2023
    Gefeliciteerd met het voltooien van deze voor jullie eerste etappe van de Santiago tocht ! Geweldig hoor en dat met alle hindernissen onderweg ! Kanjers zijn jullie !
    Geniet nu van Parijs, fijne tijd daar. Goede thuisreis en behouden thuiskomst 🙏.
  10. Conny Kappelhof:
    3 november 2023
    Lieve pelgrims, geweldige prestatie. Een tocht om op terug te kijken en de nog komende tocht om naar uit te kijken.

Gelukkig dat jullie een slaapplek in de Basilique du Sacré-Coeur hebben gevonden en de nachtelijke aanbidding gaan meemaken. Heel veel plezier in Parijs en goede terugreis.

👍🏻🕊️ 🙏🏻🕯️ op naar 🐈 😉
  11. Irene Gagliardi:
    3 november 2023
    Hey Kim en Sebastiaan, gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Top gedaan en dat met alle hindernissen onderweg. Echte kanjers. Wij hebben genoten van jullie mooie verhalen. Geniet nog effe van Parijs en een goede terugreis. Liefs van ons
  12. René de Boer:
    3 november 2023
    Van harte proficiat met het bereiken van dit voorlopige eindpunt. Fijn verblijf in Parijs gewenst en alle goeds!
  13. Mam:
    3 november 2023
    Lieve Kim en Sebastiaan, HIGH FIVE voor jullie! 25 dagen hebben jullie met zware bagage gelopen tot en met de eindbestemming vandaag: Parijs!
    Ik ben zeer trots op jullie en ontzettend blij dat alles ging toch zonder "big trouble". Lekker genieten van de korte tijd in Parijs en goede reis terug naar huis.
  14. Michiel:
    Geweldig gedaan! 😎
  15. Paul Hendriks:
    4 november 2023
    Foutje geen 27 dagen maar 25 dagen. Desondanks een geweldige prestatie!
  16. Annette:
    4 november 2023
    Geweldig en van harte gefeliciteerd, geen moment aan jullie getwijfeld. Super