Dag 10: Nog even genieten van het mooie weer.

18 oktober 2023 - Gent, België

Dag 10 alweer en we lopen nog steeds. Geen blaren of andere problemen. Vandaag de etappe Lembeke naar Gent.

Vanochtend onze broodjes gesmeerd voor het ontbijt en de lunch onderweg en om half 9 vertrokken.  Eerst door het Lembeke bos wat weer een fraaie afwisseling was. De reis liep voorspoedig een klein  heikel puntje toen de straat afgesloten was en we van de route afweken. Gelukkig konden we met mijn navigatie de route redelijk snel weer oppakken.

We liepen vandaag flink door en het was prachtig weer. Rond kwart voor drie kwamen we aan bij onze overnachtingsplek. Kim had contact opgenomen en we mochten onze tassen bij het adres achterlaten zodat we, van onze last verlost, naar het centrum van Gent konden gaan. Dit is nog ruim 3 km lopen.  We zijn naar de Jacobuskerk gegaan voor de stempel, en na een tijdje vonden we een medewerker die ons daaraan kon helpen. Hierna hebben we de h. mis gevolgd in de kerk van het Karmelieten klooster in Gent en zijn we wat gaan eten in  de stad. Toen we uitgegeten waren was het inmiddels gaan regenen. Een voorbode voor de verwachtte regen van de komende dagen? We hebben  besloten vanavond de bus terug te nemen. Iets wat we morgen niet gaan doen maar dan hebben we ons goed ingepakt tegen de regen.

Morgen gaan we verder naar Gavere.  We lopen eerst nog door het centrum van Gent en gaan dan het Lam Gods van van Eyk bekijken in de Kathedraal. Iets wat we volgens velen niet kunnen overslaan als we in Gent zijn. De verwachtingen zijn dus hoog.

Veel dank voor jullie medeleven en reacties.  We lezen ze met plezier.

1. Mam:
    18 oktober 2023
    Lieve Kim en Sebastiaan,
    Ik blijf jullie "Camino de Santiago" volgen, tijdens onze vakantie en nu terug.
    Wat vliegt de tijd, vandaag is 1/3 van jullie routeplan voltooid, wat een prestatie. Chapeau! Ga door tot het eind, het is nog even. Sterkte! en de alle goede wensen.
    God Bless You.
  2. Anja van Kemenade:
    19 oktober 2023
    Hoi Sebastiaan en Kim, wat een prestatie zijn jullie aan het leveren ! Jammer dat het is gaan regenen 🥴. Hoop dat het morgen beter weer zal worden.
    Ik geniet iedere dag van jullie verslag !
    In gedachten beleef ik jullie route mee.
    Veel succes met de volgende route !
    Veel lieve groeten !!
  3. Pastor Charles Duynstee:
    19 oktober 2023
    Weer een mooi verslag! Een paar weetjes
    In 1500 is Karel v in Gent geboren.
    Er staat een standbeeld van onze koning Willem l: stichter van de universiteit.
    Advies: bekijk vooraf een YouTube filmpje van het Lam Gods.
    Na regen komt zonneschijn!
    Veel zegen toegewenst!!!
  4. Karen Kortenbach:
    19 oktober 2023
    Ma een avond met toch weer( ook al kan ik er eigenlijk niet meer tegen) te veel verdriet, geweld, haat en oorlog op de tv het van jullie reisverslag een hoopvol sterretje! Jullie gaan door met lopen maar plekken van stilte aandacht .. en eigenlijk is dat de enige weg die hoop en troost biedt, doorgaan ook al struikel je wel eens, ook al regent ook vast wel eens.. dank jullie voor deze gedachtes die in mij opkomen door jullie verhaal.
  5. Marina Rutten:
    Hallo Sebastiaan en Kim,
    Dank weer voor jullie mooie verhaal.
    Wat goed om te lezen dat alles goed gaat.
    Het weer wordt inderdaad minder , jullie hebben in iedergeval goede regenkleding.
    Geniet van jullie dag vandaag en ik wens jullie weer een mooie tocht toe vandaag.
    Ik denk aan jullie.
  6. Elizabeth:
    19 oktober 2023
    Making choices, decisions I see that you did out of loving and caring for self. Instead of walking but taking a bus because it rained. ❤️ You protect self with a loving choice so you are dry and well enough for the more days of walks. I am so curious of the mystic lamb. Looking forward if you are able to take foto. Is ok too if you are not able to. In everyday life, as well as in your walks, can present challenges, such as road closed or rain. How we navigate it and what we feel and experience in the encounter of it. A revelation of deeper understanding of self. No right. No wrong. But curiosity. You will be surprised how each challenge be it big or small can transform us, deeply within, if we let it reveal to us what gift it has for us and and amazing truth about self. Much blessings to you both. 🙏❤️👼📿🕊️👣
  7. Jessica:
    19 oktober 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim.
    Fijn om jullie verhaal weer te kunnen lezen.
    Ook leuk dat jullie in verschillende stede komen .
    Ik hoop dat het meevalt met de regen.
    Ik wens jullie weer een mooie tocht toe en veel succes
  8. Conny Kappelhof:
    Goedemorgen pelgrims,

Geweldig reisverslag weer. Bijzonder dat jullie (het gerestaureerde) Lam Gods gaan bekijken van Jan van Eijck, zo vele jaren oud... hoop, zoals Elisabeth schrijft dat jullie foto's kunnen maken. Geniet goed van de afbeelding, een afbeelding met bijzondere betekenissen...

Hij zei: 'Zie, het lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt.

Ik hoop dat jullie vandaag niet te veel regen hebben op jullie verdere tocht.
    Succes ook weer vandaag, we zien uit naar het volgende verslag.

Geniet van al het mooie om. ullie heen, in gedachten en gebed zijn jullie bij ons.
  9. Simone Verhoef Rutten:
    19 oktober 2023
    Lieve Sebastiaan en Kim, bedankt voor jullie verslag naar Gent! Wat jammer van de regen, hopelijk zijn de vooruitzichten beter! Geniet van alle mooie bezienswaardigheden! Fijn dat alles mee zit en dat er geen blarenleed meer is! Weer een mooie tocht toegewenst! Jullie zijn al een heel eind!🥰
  10. Paul en Esther van Oijen:
    19 oktober 2023
    Fijn Kim en Sebastiaan dat alles goed gaat. Jullie zijn letterlijk en figuurlijk goed op weg! Geniet van Gent. Schijnt een mooie stad te zijn. Staat ook op ons verlanglijstje om nog eens te bezoeken.
  11. Patrick Rutten:
    Ha Sebastiaan en Kim,
    Weer een mooi verhaal, geniet weer samen van de volgende etappe. Hopelijk met een beetje mooi weer.