Dag 5: Alles voor een stempel…

13 oktober 2023 - Burgh-Haamstede, Nederland

Het is wonderlijk, vandaag alweer dag 5 van onze pelgrimstocht. Wij zijn om 16.00 aangekomen in Zeeland in de plaats Burgh-Haamstede.

Het advies van onze gastvrouw in Ouddorp (zelf een ervaren pelgrim van 76 jaar) om onze rugzakken lichter te maken hebben we ter harte genomen. We konden alle kampeerspullen bij haar achterlaten en liepen uiteindelijk met 10 (Sebas) en 8 kg (Kim) weg. Bizar dat ik 4 dagen met 12+ kg heb gewandeld…

Sebas is de time-manager tijdens onze voettocht en hij heeft ervoor gezorgd dat we om 9.00 vertrokken en rond 13.45 in Renesse waren met nog een kleine 6 km te gaan naar Burgh-Haamstede.

In Renesse konden we een stempel halen van de Jacobuskerk voor onze pelgrimspas en dat wilden we wel. Helaas was de man die daarover ging niet thuis (met de kat naar de dierenarts…) en zijn vrouw had geen idee waar de stempel was. Ze adviseerde ons om terug te komen na een half uur wat we ook hebben gedaan. En nu hebben we weer een stempel erbij! Frappant was wel dat het niet veel later hard begon te regenen terwijl het tot dan toe droog was…

Dus dan is de vraag: wat had je liever gehad? Niet extra wachten en droog aankomen zonder stempel of wel extra wachten, nat aankomen en wel met een stempel.
Voor ons was dat gelukkig geen discussiepunt.

1. Elizabeth:
    14 oktober 2023
    As I read your sharing for the day, your question strikes a cord and what happened to you both is for me, full trust in God, it will be taken care of even the weather. Alles komt goed as my heavenly father in law would always say. In God we trust, fully, all will be well. Glad all went well for you. 🙏❤️😄
  2. Simone Verhoef Rutten:
    14 oktober 2023
    Goedemorgen, bedankt voor jullie berichtje! Ik had gekozen voor de stempel, wel fijn om die erbij te hebben. Fijn dat jullie bagage nu lichter is. Hopelijk hebben jullie beter weer vandaag! Waar gaat de reis heen vandaag? Veel plezier, liefs Simone
  3. Paul Hendriks:
    14 oktober 2023
    Vandaag voor de eerste keer al jullie verhalen gelezen, geweldig! Ik zou willen dat ik jonger was dan zou ik beslist meegelopen hebben, zeker nu de rugzakken lichter zijn geworden. Ik zal vanaf nu elke dag jullie verhalen lezen.

Veel succes en geniet er van en mocht het wat zwaarder worden dan blijf in elk geval positief tegen elkaar dat helpt.