Dag 4: Het is dan toch verder dan je denkt!.

13 oktober 2023 - Ouddorp, Nederland

Vandaag stond de route Brielle naar Ouddorp op de planning. Zo'n 27 km. Na een goed ontbijt bij ons logeeradres in Brielle zijn we vol goede moed vertrokken.  Voor het eerst in regenkleding want het is nat buiten.

Hadden we gisteren nog de tijd om rustig de Brielse  Dom te bekijken en de toren te beklimmen,  vandaag hebben we al onze tijd nodig. We vertrokken om 9:15. Langs de bedevaartskerk in Brielle gelopen die nu dicht is door Tinte, daar een korte pauze en weer verder om de volgende 5 km te lopen.

Zo tegen 12 uur hadden we ruim 10 km achter de rug en waren we opzoek naar een plek om te lunchen. Uiteindelijk kwamen we bij een minicamping waar we gebruik mochten maken van het jeugdhonk. We hebben daar geluncht en zijn weer op stap gegaan.

In de volgende etappe moesten we over de Haringvlietbrug. Met  wind en regen de brug op bleek best zwaar. We lopen op verschillende snelheden en de tassen voelen zwaar. Het gaat dus allemaal wat minder snel.

Je begint de dag positief, je vertrekt vroeg en je denkt voor zessen wel op je bestemming te zijn. Uiteindelijk duurt het allemaal toch langer en kwamen we pas half 8 aan bij ons overnachtingsadres. We werden gelukkig nog heel gastvrij ontvangen, een dame die zelf al 20 jaar loopt ontving ons. We kregen een  goede maaltijd voorgeschoteld en hebben ervaringen met elkaar kunnen delen. Zij gaf aan, wat we eigenlijk al wisten, de tassen zijn te zwaar!

Onze gastvrouw kon ons boekje afstempelen met een stempel van het genootschap en samen met de sticker die we eerde in Goedereede ontvingen begint onze credential al aardig gevuld te raken.

Morgen een route van Ouddorp naar Burg haamstede.  Deze is 23 km lang. Daar gaan we kijken of we wat spullen uit onze tas kunnen achterlaten bij een collega van Kim. We denken eraan de tent en toebehoren niet verder mee te slepen.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende blog.

1. Marina Rutten:
    13 oktober 2023
    Dank jullie wel voor jullie verhaal en goed dat jullie de tassen wat minder zwaar kunnen maken. Met dit weer valt het ook niet mee.
    Ik wens jullie weer een goede dag toe en geniet van alle mooie momenten.
    Groetjes Marina
  2. Jeroen:
    13 oktober 2023
    Dank voor jullie verslag weer. Hopelijk kunnen jullie de last iets verlichten straks. Een mooie dag gewenst!
  3. Elizabeth:
    13 oktober 2023
    I feel like I am attuning to your process. I actually sense your heavy luggages. Amazing how you discovered that it is too heavy and made a decision to travel light. Metaphorically, it also reflects about our own life. The beauty of a pilgrimage through walking is listening deeply within to self and the encounter with the environment and people. The experience is so rich. Every encounter has a precious lesson each day. Enjoy these courageous journey both of you partake. You will be so enriched. 👣👣👣🙏❤️🕊️
  4. Conny Kappelhof:
    13 oktober 2023
    Bijzonder om te lezen allemaal.
    Kan mij er best ets bij voorstellen dat de rugtassen een zware belasting zijn.
    Heel veel succes jullie en sterkte!
    Op naar Burg Haamstede 😉
  5. Patrick Rutten:
    13 oktober 2023
    Succes vandaag, en hopelijk lukt het om de tassen lichter te krijgen. Succes ook met het weer vandaag.
  6. Christiaan:
    13 oktober 2023
    Bedankt voor jullie mooie verslag,leuk om te lezen. Fijne dag vandaag en succes met de wandeltocht naar Burg Haamstede
  7. Simone Verhoef Rutten:
    13 oktober 2023
    Wat een zware dag gisteren! Wel goed dat jullie de bagage wat lichter gaan maken. Heel veel succes vandaag met het lopen naar Burg Haamstede! Ik denk aan jullie🥰
  8. Paul Hendriks:
    14 oktober 2023
    Vandaag voor de eerste keer al jullie verhalen gelezen, geweldig! Ik zou willen dat ik jonger was dan zou ik beslist meegelopen hebben, zeker nu de rugzakken lichter zijn geworden. Ik zal vanaf nu elke dag jullie verhalen lezen.

Veel succes en geniet er van en mocht het wat zwaarder worden dan blijf in elk geval positief tegen elkaar dat helpt.