Dag 3: De kortste etappe tot dusver…

11 oktober 2023 - Brielle, Nederland

Vanavond zijn we gezellig gaan uiteten in Brielle met vrienden die hier in de buurt wonen. Je ziet, zo’n voettocht is niet alleen maar afzien!

Ook voor vandaag hebben we een adresje gevonden via Vrienden op de Fiets. We hebben het getroffen want we zitten in een soort tuinhuisje waar we alles voor onszelf hebben.

Het is wel grappig want we zitten nu op de derde dag en ik merk dat Sebas & ik elkaar weer beter leren kennen. Ook zien we verschillen in aanpak: ik ben best wel van de lijstjes en dan schrijf ik puntsgewijs op wat er nog gedaan moet worden. Sebas doet dat niet. En hij is iemand die altijd snel klaar is om te vertrekken. Dat vind ik altijd zo mysterieus want ik ben dan altijd nog bezig om mijn spullen bij elkaar te zoeken (Waar zijn mIjn zakdoekjes? Heb ik mijn lippenbalsem mee?) en daar heb tijd voor nodig.

Door samen op pad te zijn leer ik ook hoe ik zelf ben en soms schrik ik daar wel van. We hadden het over de afstand van een bepaalde etappe waarop Sebas zei dat dat waarschijnlijk ongeveer zoveel km was. Ik gaf toen aan dat ik het zeker wilde weten, ik kan dan niet zoveel met zo’n antwoord. Maar vandaag was ons eindpunt bij de bedevaartskerk in Brielle en ons onderkomen lag aan de rand van Brielle dus nog een paar km van het eindpunt verwijderd. En ineens kwam Sebas erachter dat het eindpunt niet bij de bedevaartskerk is maar bij de Brielse Dom in het centrum dat wat dichter bij de slaapplaats ligt. Ik had het helemaal niet gecheckt, ik was er gewoon van uitgegaan dat een RK kerk het eindpunt was! Nou ja, hier leer ik weer van.

Morgen lopen we in ieder geval naar Ouddorp, ik heb er veel zin in!

1. Patrick Rutten:
    12 oktober 2023
    Mooie etappe weer toegewenst!
  2. Simone Verhoef Rutten:
    12 oktober 2023
    Bedankt voor jullie leuke verslag! Een goede reis toegewenst van Brielle naar Oudorp! Fijne dag!
  3. Mirjam:
    Succes vandaag!
  4. Conny Kappelhof:
    Beste Kim en Sebastiaan,

Wat een leuk idee om op deze manier jullie pelgrimstocht kenbaar te maken.
    De pelgrimstocht is echt een bijzonder initiatief, geniet er met volle teugen van!

Dank voor de informatie, we leven met jullie mee. We kijken uit naar het volgende reisverslag 😉

Succes hè ook namens Constantijn
  5. Marina Rutten:
    Succes de komende dagen.
  6. Jessica:
    12 oktober 2023
    Heel veel succes de komende dagen .
    Leuk om de blog te volgen
  7. Elizabeth:
    12 oktober 2023
    Welcome to the deeper discovery about yourself and Sebastiaan. I was telling Jeroen this pilgrimage will help to deepen your understanding towards self and with each other. It is a never ending discovery. Jeroen and I are still learning about each other. As we evolve and change, we are no longer the same as 5 or 10 years ago. Welcome on board to a deeper discovery about yourself. I love your true honesty in your sharing. Enjoyed reading your process.

Yeah! To your fourth day on foot! 🙏❤️👣
  8. Jeroen:
    12 oktober 2023
    Fijne avond en een fijne tocht morgen!
  9. Manja:
    Hoi Sebastiaan en Kim,
    Wow! Wat een avontuur zeg.... helemaal naar Santiago. Ik wens jullie vele mooie veilige kilometers!
    Hartelijke groeten uit Nieuwegein.
    Manja & family
  10. Pastor Charles Duynstee:
    Beste Sebastiaan & Kim,
    Dank dat ik jullie pelgrimstocht mag meebeleven!
    Mag op jullie tocht de stilte spreken!
    En natuurlijk wens ik jullie een koel hoofd en een warm hart toe!
  11. Michiel:
    13 oktober 2023
    Succes weer naar/vanuit Oudorp!