Dag 17: Meanderend door het Franse platteland

26 oktober 2023 - Saint-Quentin, Frankrijk

Lieve iedereen!

Saint-Quentin hebben we bereikt en morgen hebben we onze eerste rustdag, hoe fijn is dat!

Onze tocht vandaag ging door het platteland en we keken onze ogen uit. Je ziet zoveel verschillende kleuren! En ik geniet onwijs van de luchten en hoe de wolken daar in gevormd zijn. In het dagelijks leven valt me dat helemaal niet op, ik zit dan zo in de waan van de dag.Franse campagne 1Franse campagne 2

Vanuit Honnecourt bedroeg de officiële route 30 km dus nog best veel. We merken natuurlijk dat we na ruim 2 weken pelgrimeren het gewicht op onze rug gewend zijn. En wat het vandaag zwaar maakte  waren de hoogteverschillen en de ondergrond. Plus de monster-etappe van 40+ km zit ook nog in benen dus al bij al ging het ons niet in de koude kleren zitten.

Wat mij helpt tijdens het wandelen is om juist als ik me vermoeid voel of als ik pijn heb te lachen. Daardoor verkrampt je lichaam minder en gaat er wat spanning weg. Verder geeft het bidden van de rozenkrans ook verlichting en het is fijn om dat samen met Sebas te doen. Elk tientje bidden we dan voor een bepaalde intentie.

De afgelopen dagen hebben we veel langs de Schelde (Escaut) gelopen. Vandaag kwamen we na een paar kilometer in Gouy en dat is de plaats waar de Schelde ontspringt.Verder zien we ook veel gedenkplaatsen m.b.t. gevallen soldaten in WO1.

Bron van de Schelde Gedenkteken WO1 Vendhuile

Tot zover dit dagverslag.
Jullie kunnen rekenen op ons gebed.

1. Marina Rutten:
    Hallo Sebastiaan en Kim,
    Bedankt weer voor jullie verhaal.
    Knap hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen. Ik wens jullie een goede rustdag toe.
    Met Tom gaat ook alles goed , het is echt een lieverd. Kopje ook van hem aan jullie.
    Denk aan jullie
  2. Jeroen:
    26 oktober 2023
    Beste Sebastiaan en Kim, bedank t weer voor jullie verslag. Geniet van jullie rustdag vandaag en kom weer op krachten voor het vervolg van jullie tocht.
  3. Elizabeth:
    26 oktober 2023
    Congratulations on the many gifts you receive in this walk! 🙏❤️

1. Being conscious aware of the beauty of God's presence in the Nature more and more.
    2. Able to laugh when you feel tired or pain. Laughter is the best medicine.
    3. Finding solace and comfort in Rosary. If you feel inspired, contemplating on the words: Our Father and Hail Mary. I pray Rosary everyday. It has become my way of life and being. 📿

Rest well Rest well today. Is funny! I keep thinking it's Thursday and keep saying rest well. Truly, rest well. ❤️❤️❤️
  4. Jessica:
    26 oktober 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim.
    Bedankt weer voor jullie blog.ik vind het fijn om het te lezen en zo op de hoogte te blijven can jullie pelgrims tocht.
    Wel even fijn dat jullie vandaag een rustdag hebben.
    Jullie al heel wat stappen gezet, zeker met de heuvels op en af.
    Ook fijn dat jullie tot je zelf kan komen en ook samen de rozenkrans bidden.
    Ik denk en bid ook voor jullie.
    Ik wens jullie een mooie dag toe en rust lekker even uit.
  5. Christiaan:
    26 oktober 2023
    Wat leuk om elke dag weer jullie verslag te lezen. Fijne vrije dag vandaag naar ruim twee weken wandelen. Geniet van deze rust dag!
  6. Patrick Rutten:
    26 oktober 2023
    Een goede rustdag toegewenst.
  7. Patrick Rutten:
    26 oktober 2023
    Heel mooi de luchten en het verslag. Een mooie rustdag toegewenst
  8. Pastor Charles Duynstee:
    26 oktober 2023
    Zalig niets doen: ‘Dolce far niente’.
    Geniet van deze dag.
    Generaal Eisenhower zei altijd dat een ‘plan is nothing planning is everything’: of in andere woorden alles loopt anders dan dat je van tevoren gedacht heb.
    Verwondering en creativiteit: dat hebben jullie de afgelopen 17 dagen getoond!
    Veel geluk!
  9. Paul en Esther van Oijen:
    26 oktober 2023
    Geniet van jullie zeer welverdiende rustdag en dank weer om jullie wandelbelevenissen met ons te delen!
  10. Karen Kortenbach:
    26 oktober 2023
    Dus nu echt wel tijd om even te rusten en ook de spieren even aandacht te geven. hoop dat dat lukt want het zal wel gek zijn om tegen dat lijf te zeggen vandaag niet: net zoals in de tour de France: een klein rondje ( zonder rugzak) naar de basiliek? ( even gegoogeld) of wordt het gewoon lekker een
    extra dutje en sokken wassen? Ben benieuwd!
  11. Anja van Kemenade:
    26 oktober 2023
    Goedemorgen Kim en Sebastiaan, bedankt voor weer een mooi verslag. Geniet van jullie rustdag en doe weer energie op voor de volgende dagen. Geloof wel dat de omgeving waarin jullie lopen veel inspiratie zal geven.
  12. Simone Verhoef Rutten:
    26 oktober 2023
    Lieve Kim en Sebastiaan, bedankt voor jullie verslag! Wat een zware dag van 40 kilometer! Mooie foto's en inderdaad prachtige luchten. Geniet lekker van de welverdiende rustdag! Heerlijk na zijn inspanning! Ik denk aan jullie, liefs Simone 😘🌸
  13. Annette:
    26 oktober 2023
    Zo fijn jullie positieve verslag te lezen iedere dag, ik stel het lezen altijd uit tot na 17.00 dam vind ik dat mijn werkdag er op zit en beloon ik me met jullie verhalen. Heerlijk en rust goed uit dat verdienen jullie beiden.
  14. Conny Kappelhof:
    Ha Kim en Sebastiaan,

Weer veel dank voor jullie reisverslag !
    Heel leuk om dit samen met jullie te beleven. Heerlijk hoor om van al het moois in de natuur te mogen genieten. Ik begrijp goed dat de natuur tijdens het lopen nóg meer tot je doordringt.
    Fijn dat jullie samen de rozenkrans bidden, dit geeft rust in het hoofd.
    Een goede nachtrust, lekker uitrusten en succes maar weer! 😀