Dag 16: Twee stempels , goed weer en een mooie route.

24 oktober 2023 - Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk

Na onze monstertocht van gisteren hebben we beide heerlijk geslapen. Aangezien we vandaag een relatief korte tocht van rond de 21 km op het programma hebben staan, hebben we vanochtend rustig aan gedaan.

Na het ontbijt eerst naar het gemeentehuis vaan Cambrai om onze stempel te halen. In tegenstelling tot gisteren hadden we die binnen 5 minuten.  We hebben nog wat boodschappen gedaan voor lunch en  avondeten en zijn toen op weg gegaan.  We liepen langs de Kathedraal van Cambrai ( O.L.V. van genade) we besloten om daar even binnen te kijken toe ze de deuren net wilde sluiten. De vriendelijke vrouw die de deur sloot wenkte ons naar binnen en gaf aan dat we even mochten kijken. De kerk wordt gerestaureerd wat 7 jaar duurt. Toen vroeg ze of we nog een stempel wilde van de Kathedraal,  dus hebben we nu twee stempels van Cambrai. (Kim haar dag kon niet meer stuk). We hebben inmiddels 20 stempels en 1 sticker. Kim is een beetje jaloers op mijn stempels want die zijn over het algemeen beter gelukt dan de stempels in haar credencial.

StempelsAu revoir, Cambrai

De reis verder liep heel voorspoedig,  het was mooi weer, zon, mooie luchten en droog. Na de wandeling van 40+ km lijkt de tijd sneller te gaan en voor het gevoel waren we voor ons gevoel snel op de eindbestemming.

We werden  getrakteerd op mooie heuvelachtige landschappen kleine dorpjes en uiteindelijk het Canal de San Quentin.

Geweldig uitzichtPrachtige luchten

San Quentin bereiken we morgen na een km of 30 wandelen en daar vertrekken we pas vrijdagochtend.  Donderdag hebben we onze rustdag gepland.

Vandaag zijn we in Honnecourt aangekomen,  Kim heeft weer een mooie overnachtingsplek geregeld waar we wat hebben gekookt en zo gaan slapen.

We komen ook steeds meer tekenen tegen dat we op de goede weg zijn.

Ontspannen in ons overnachtingsplek

We lopen Honnecourt in

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal

Iedereen weer bedankt voor het meelezen en meeleven. We denken en bidden vaak voor onze trouwe volgers en kijken er telkens weer naar uit jullie reacties te lezen.

1. Karen Kortenbach:
    24 oktober 2023
    Ha ha wat een avonturen.. en goed goed te lezen dat jullie je samen niet uit t veld laten slaan! En wat een mooie( meer) en grappige foto’s.. Hangt Kim daar als een visje in het net? Enneh even heel praktisch en niet zo spiritueel: ik zie daar die blote voeten? Hoe gaat t daar mee na al die km’s? En vraag ik me steeds af met dit weer hoe krijg je je sokken droog na t wasje? Fijn dat jullie mooi herfstweer hebben. Bon nuit!
  2. Simone Verhoef Rutten:
    25 oktober 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim, bedankt voor jullie leuke reisverslag! Wat leuk om te zien al die stempels van overal vandaan en nog een bonus stempel gisteren! Heel veel succes vandaag met de laatste tocht voor jullie rustdag! Hopelijk treffen jullie lekker weer. Liefs Simone 😘🌸
  3. Jessica:
    25 oktober 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim.
    Fijn dat alles gisteren goed us verlopen.
    Ook fijn dat jullie van die mw als nog de kathedraal mochten bezichtigen.
    Ik wens jullie vandaag een mooie dag toe.
  4. Marina Rutten:
    Hoi Sebastiaan en Kim,
    Bedankt weer voor jullie verhaal.
    Fijn dat het allemaal weer beter ging dan die dag ervoor.
    Wat een leuk onderkomen hebben jullie gevonden.
    Ik wens jullie een mooie tocht toe en morgen een fijne rustdag. Lekker even ontspannen.
    En ik hoop dat het weer ook weer meewerkt de komende dagen.
    Groetjes Marina
  5. Pastor Charles Duynstee:
    25 oktober 2023
    Jullie moeten vlak bij de bron van de Schelde(Escaut)zijn. Ik begrijp dat jullie veel langs deze rivier hebben gelopen. Zelf vind ik het lopen/fietsen langs water altijd heel rustgevend/mooi.
    Komen jullie nog herinneringstekens uit eerste Wereldoorlog tegen, zoals begraafplaatsen?
    Een hele voorspoedige dag toegewenst!
  6. Elizabeth:
    25 oktober 2023
    This is the month of our Mama Maria, Mother Mary and she opens the door to her church for you: Cathedral of Cambrai (Our Lady of Grace). She is watching over you. How great is our Mother's love for us. 📿🕊️❤️🙏🌹

With amazing weather, beautiful scenery, time is no longer matters nor do you feel it is a long walk. In every moment, you capture and enjoy the essence of the beauty of God in your midst. As if time stands still in God's infinite embrace, presence and love. You realise time flies and your destination reached. 👣👣👣

Thank you for praying for us. Mutually you're in our thoughts and prayers too. 🙏🙏🙏
  7. Patrick Rutten:
    25 oktober 2023
    Ha Kim en Sebastiaan, Fijn dat jullie een mooie tocht hebben gehad vandaag. Al veel stempels verzameld. Vandaag weer een mooie tocht toegewenst.
  8. René de Boer:
    25 oktober 2023
    Wederom mooi om te lezen, dank voor de dagelijkse updates! Ik bid hier in Kevelaer ook voor het slagen van jullie tocht. Cambrai is overigens naast de (mooie) kathedraal ook bekend om kaneel-en-muntsnoepjes die er vandaan komen, de "bêtises de Cambrai", wat letterlijk "dommigheden uit Cambrai" betekent. Niks spiritueels, maar ongetwijfeld ook best lekker om tijdens het lopen in de mond te steken. Succes weer vandaag, op weg naar jullie welverdiende rustdag!
  9. Anja van Kemenade:
    25 oktober 2023
    Bedankt voor weer een mooi reisverslag. Dat jullie tóch de kathedraal nog mochten bekijken is een teken van boven. Ook daar reizen ze met jullie mee.
    Fijne loopdag vandaag met droog weer.
    Kim en Sebastiaan, nog even deze dag doorkomen en dan op naar de welverdiende rustdag !!
  10. Paul en Esther van Oijen:
    25 oktober 2023
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat! Verstandig om nu ook een rustdag te nemen. Kunnen de spieren en gewrichten na zoveel wandelkilometers even tot rust komen. Geniet ervan en kom lekker bij. Op naar het volgende wandelavontuur morgen!
  11. Mam:
    25 oktober 2023
    Wat hebben jullie veel geluk, alles ging goed tot nu toe, behalve kleine gevalletjes.
    Hou de moed er maar goed in tot het einde van de loop vandaag en vier lekker de vrije dag morgen, zoals Sebastiaan elke donderdag heeft.
    Wat jammer dat Kim kreeg minder mooie stempel, maar "no problem" toch, na een jaar wordt ook misschien niet meer gekeken? Hebt je trouwens nog je "New York Marathon" medaille bewaard? I geloof van wel ja Kimmy.
  12. Annette:
    25 oktober 2023
    Weer een geweldig verhaal en fijn dat het weer opgeknapt is. Kim het gaat om de stempels met liefde gegeven. Succes weer en ook met het vinden van overnachtingen.