Dag 11: Van Gent naar Gavere

19 oktober 2023 - Gavere, België

Lieve iedereen,

Wat ontzettend leuk om jullie reacties te lezen, doet ons goed!

Vandaag hebben we Gent achter ons gelaten en zijn we aangekomen in Gavere.

Aankomst in Gavere
Na het afscheid met onze gastvrouw begaven we ons naar Bourgoyen - Osseneersen, een stedelijk natuurgebied in  Gent.
We hebben toen gesproken over wat we bijzonder vinden aan deze pelgrimstocht en wat ons raakt. Sebas vindt het mooi om even alles achter zich te laten en zijn hoofd leeg te maken. Hij ziet dat mensen hun privacy opgeven om ons onderdak te verschaffen. Ik vind het geweldig om op nieuwe plekken te komen, mij geeft dat inspiratie. Mysterieus is het voor mij dat je mensen kort ontmoet, dat je wegen elkaar kort kruisen en dan weer uit elkaar gaan.
Allebei zijn we het erover eens dat het speciaal is om deze voettocht samen te doen en elkaar zo beter te leren kennen!

Al reflecterend kwamen we aan bij de kathedraal om Het Lam Gods van de gebroeders Van Eijk te zien.
Ons werd aangeraden om van te voren even een youtube fimpje met uitleg te bekijken. Dat advies hebben we opgevolgd, dank mijnheer pastoor!

Het Lam Gods
Omdat we kaartjes hadden voor het eerste tijdslot zagen we hoe de luiken een voor een open gingen. Erg indrukwekkend om dit altaarstuk te zien!

Toen we Gent uit gelopen waren sprak een dame op de fiets ons aan en raakten we aan de praat. Ze had zelf ook het idee om naar Santiago te lopen en dat is er nooit meer van gekomen. Ze nodigde ons uit bij haar te komen om iets te drinken. Dat hebben we gedaan en het was heel fijn!

Met Anja die ons uitnodigde bij haar thuis
De laatste 10 km scheen de zon erg krachtig en kwamen we door mooi natuurgebied. Ik heb mijn regenpak maar uitgedaan.

Prachtig landschapLangs de Schelde​​​​​​​

Morgen is er veel regen voorspeld. Dan lopen we verder naar Berchem / Kluisbergen ca. 25 - 26 km. We gaan ervoor!

1. Marina Rutten:
    20 oktober 2023
    Wat mooi om te lezen en indrukwekkend.
    Bedankt ook voor de mooie foto's.
    Ik zie dat het weer aardig meewerkt.
    Ik wens jullie weer een mooie tocht toe en sterkte met de regen die ze voorspellen.
  2. Pastor Charles Duynstee:
    20 oktober 2023
    Veel sterkte met de regen en wind!
    Jullie mogen vandaag lopen in hele mooie natuur: de Vlaamse Ardennen!
    Bekend van de hoog mis, de ronde van Vlaanderen. Het heuvelachtig worden.
    Kluisbergen ligt op de taalgrens: jullie mogen
    morgen Frans gaan praten.
    Veel verwondering toegewenst ondanks de regen😂😁
  3. Jeroen:
    20 oktober 2023
    Wat mooi Het Lam Gods en wat een leuke ontmoeting met deze lieve dame. Geniet van jullie tocht door de natuur en hopelijk valt de regen mee. Succes ook wanneer jullie je Franse taalkennis weer mogen ophalen. Fijn om jullie pelgrimstocht op afstand mee te kunnen lopen via de blog.
  4. Patrick Rutten:
    20 oktober 2023
    Mooi verhaal weer, en ook het Lam Gods ziet er prachtig uit. Veel sterkte weer vandaag, hopelijk valt het weer mee.
  5. Elizabeth:
    20 oktober 2023
    Life is indeed mysterious! I find it too. How God intertwine in us, in others, in the Nature, in the art...a glimpse of God's marvellous beauty, creation and creativity. I so hear you. How life brings inspiration through you, through others, mutually. Not one sided but mutually. That is true relationship. God in you touches God in others. ❤️Lifting each other up and inspiring one another like those you have encountered on your walks. Never it is a coincidence. Life despite of all that are happening in the world, God is everywhere if we can see God's presence. That is mysterious. Thank you for the foto! Better than in the video. 😄 Lots of rain and wind here. Take great care! 🙏💗
  6. Jessica:
    20 oktober 2023
    Fijn dat jullie steeds zo goed worden opgevangen.
    Door lieve mensen.
    Mooie foto's ook van het 3 Luik.
    Ik wens jullie het allerbeste.
    Denk aan jullie
  7. Simone Verhoef Rutten:
    20 oktober 2023
    Lieve Kim en Sebastiaan, bedankt voor jullie mooie reisverslag! Dus jullie hadden kwa weer een mooie dag! Wat een mooie foto's! Heel indrukwekkend! Wat leuk dat jullie die vrouw troffen die dit ook had willen doen! Vandaag is het helaas wat kouder en regenachtige, hopelijk valt er in België minder dan hier! Ik denk aan jullie, een mooie tocht weer toegewenst!🥰
  8. Paul en Esther van Oijen:
    20 oktober 2023
    Mooi om te lezen dat jullie zo genieten en bijzondere mensen ontmoeten. Dat geeft ook kracht om je door de moeilijke momenten heen te slaan! Veel succes verder. In gedachten lopen wij met jullie mee!
  9. Annette:
    21 oktober 2023
    Weer een heerlijk en fijne post, super om te lezen. Jammer dat het weer nu zo slecht wordt maar daar laten jullie je niet door tegen houden! Bon Camino