Dag 21: Van Noyon naar Compiègne

30 oktober 2023 - Compiègne, Frankrijk

Vertrouw op de Heer met heel je hart
en vertrouw niet op je eigen inzicht - Spreuken 3:5

Lieve iedereen,

De website had kuren! Het lukte maar half om het verhaal te posten…

Anyways, Sebas eindigde de blog gisteren met hoe hij het pelgrimsbestaan ervaart. Zelf vind ik het ook echt een zegen om met Sebas op weg te zijn en elkaar beter te leren kennen en samen te groeien in geloof.

Toch was dit niet mijn oorspronkelijke plan! Ik wilde heel graag de Camino del Norte lopen - dat is de route van ca. 825 km vanaf Irun langs de noordkust van Spanje naar Santiago de Compostela. En niet onbelangrijk: ik wilde alleen lopen. Waarom? Om vrij te zijn om mijn eigen plan te trekken en ook om toegankelijk te zijn voor anderen.

Toen Sebas & ik elkaar ontmoetten en na verloop van tijd duidelijk werd dat dit een duurzame relatie was heb ik hem gewoon gevraagd: “Wat vind jij ervan om samen vanaf huis naar Santiago te lopen; is dat een ontzettend slecht idee?” Ondertussen zijn we al 3 weken op pad samen en komt Parijs al heel dichtbij.

Met een kleine 27 km in het vooruitzicht vertrokken we vandaag om 8.30 in vol ornaat (dwz met het regenpak al aan). Volgens de voorspellingen zou het soms gaan regenen en dan weer opklaren..

Voorbereid op alle weersomstandigheden

Met fegenpak aan
De snelheid van lopen is onder meer afhankelijk van de ondergrond en vandaag liepen we grotendeels over asfalt. Toch moesten we op een gegeven moment door hoog gras. En je weet dan van tevoren ook niet hoeveel km…gelukkig viel het mee.

Duurde de tocht gisteren langer dan verwacht, vandaag was het een ander verhaal. We konden tot 18.00 inchecken en ik had afgesproken dat we tussen 17.00-18.00 zouden arriveren. Uiteindelijk waren we er voor 16.00 en moesten we even wachten voor we het appartement in konden.

Stralend weer opeens! Compiègne bereikt!

De laatste dagen ben ik wel moe na zo’n dag wandelen. Soms heb ik geen puf om ergens nog een hapje te eten. Maar als je de deur uit gaat is het weer goed. Omdat er geen
vroege mis in Noyon was waar we heen konden hebben we die online gevolgd en daarna zijn we Indiaas gaan eten. Toen ze daar hoorden dat we pelgrims waren kregen we spontaan 10 euro korting!

Willen jullie trouwens bidden voor een fijn onderkomen in Parijs. Ik had een adresje van Vrienden op de Fiets aangeschreven een paar dagen geleden en ik had een katholieke instelling met gastenkamers gecontact. Van beide vandaag een ‘helaas niet mogelijk’ mail ontvangen… Ik heb nu de Sacre Coeur basiliek een berichtje gestuurd of we van hun gastenkamers gebruik kunnen maken, we wachten het even af en hebben vertrouwen dat we wat passends vinden.

Hier nog enkele foto’s van het Parc du Château de Compiègne. Daar kwamen we doorheen op weg naar onze slaapplek.

Het kasteel van CompiègnePark van het Kasteel van CompiègneOdysseus op het eiland van Calypso

Liefs!

1. Esje:
    30 oktober 2023
    Ik lees jullie verhalen altijd in de trein naar het werk en vandaag dacht ah nee geen verhaal. De aanhouder wint. De techniek waar zouden we zijn zonder, maar zonder zijn we er nog altijd. :) Nu dus bij de koffie op de telefoon want mijn laptop ontkoppelen is een risico raak ik mijn plekje kwijt. Afijn genoeg geleuterd over mij.
    Heerlijk om het lezen, ben niet origineel in mijn mening, maar ach zo komt het op mij over.
    Deze tocht staat op mijn bucketlist.
    Wanneer?
    Geen idee. In 2012 wilde ik hem lopen en nu zijn we 11 jaar verder en het is nog altijd niet gebeurd.
    Een gezegende verdere toch toegewenst en ik bid voor een mooi plekje in Parijs en overal gedurende jullie tocht.
    Dag Kim, jou ken ik heb geregeld met je gewandeld en het rozenhoedje gebeden in Den Haag waar blijft de tijd, dag Sebas hoop je te leren kennen bij jullie terugtocht.
    Alle goeds!!! Verenigd in gebed!!!
  2. Marina Rutten:
    Hallo Sebastiaan en Kim,
    Bedankt weer voor jullie verhaal en wens jullie veel kracht en sterkte voor de komende dagen. De laatste loodjes.
    Ik zal bidden dat jullie een goed onderkomen mogen vinden.
    Groetjes Marina
  3. Jessica:
    30 oktober 2023
    Goedemorgen Sebastiaan en Kim.
    Ik hoop en bid dat jullie een goede slaap plek vinden.
    Nogmaals ik heb veel respect voor jullie.
    Ik wens jullie kracht en sterkte toe met jullie laatste week alweer .
    Liefs van Jessica
  4. Conny Kappelhof:
    Lieve pelgrims,

Jullie reisverslag is gelukkig toch goed aangekomen en jullie eindbestemming komt in zicht.
    Knap dat jullie al zo'n eind gekomen zijn. Houd goede moed. Begrijpelijk dat je moe aan het worden bent Kim.

Zeker zullen wij bidden voor een goede verdere tocht en een verblijfplaats in Parijs. Hoop dat jullie vandaag een positief antwoord krijgen. Veel succes weer hè 😀
  5. Jeroen:
    Hi Kim en Sebastiaan,

Dank voor jullie verslag. We zullen bidden voor een goed onderkomen in Parijs. Een goede volgende etappe gewenst!
  6. Pastor Charles Duynstee:
    30 oktober 2023
    Sterkte met de laatste etappes naar Parijs!
    De laatste loodjes…..
    Ik blijf voor jullie bidden 🙏
  7. Paul en Esther van Oijen:
    30 oktober 2023
    Hoi Kim en Sebastiaan. Wat een avontuur maken jullie samen door. Wij vinden het zeer bewonderenswaardig! Hopelijk lukt het jullie tijdig om in Parijs een geschikt onderkomen te vinden. Wij duimen voor jullie en wensen jullie alle succes en kracht op de laatste wandeletappes!
  8. Elizabeth:
    31 oktober 2023
    I get to read only now. I was feeling unwell with migraine due to the weather. Rested and slept throughout the whole day. For 2 days, my head and body was in discomfort

Trust indeed! 🙏🙏🙏

God gives you a companion to accompany in your journey. He comes into your life timely when both of you are ready to be in marriage as individual and as a couple and with God. Marriage is more than just a sacrament vow but choosing to walk the journey together. To grow wiser, and grow in maturity. A long commitment journey till death do us part. 🙏❤️